vrijdag 23 september 2011

Meta-kidje!



Van de zomer werd me iets leuks gevraagd. Of ik misschien een lief jurkje kon haken voor een piepklein dametje (20 cm). Nou, dat leek me wel wat. Het dametje bleek een Meta-kidje te zijn. 

Heb je er wel eens van gehoord? Het zijn knuffelpoppetjes die worden gemaakt en verkocht ten bate van onderzoek voor kinderen met een zeldzame stofwisselingsziekte.

Inmiddels zijn er heel wat  Metakidjes gemaakt door vele creatieve vrijwilligers, en in de meest uiteenlopende uitvoeringen en kleuren. Ik zou ze graag een keer allemaal bij elkaar willen zien.

Na het eerste dametje gekleed en gekapt te hebben had ik zo de smaak te pakken dat ik er zelf ook nog twee heb gemaakt. 
Zo kon ik meteen een randje uit mijn nieuwe haakboek gebruiken. Het randje van de gele jurk komt uit het fantastische boek Crochet Borders van Edie Eckman. 



Ook een Metakid maken? Hier vind je een tutorial-filmpje.

En kom je er een tegen? Wees er snel bij...het zijn inmiddels vast collectors items!

Geen opmerkingen: