zaterdag 30 maart 2013

Hanne's plaid

.
Een paar jaar geleden dook mijn toen zeventien-jarige nichtje Hanne met verve in het fenomeen haken. Ze volgde een cursus en leerde onder andere een mooie granny square haken.



Ze koos een stapel bolletjes en besloot tot een sprei. Een ambitieus plan! Maar Hanne zette door, haakte een tas vol vierkantjes, totdat ze er meer dan tweehonderd had.

"Wat nu, tante?" vroeg ze me. Op de verjaardag van mijn moeder (haar oma) legden we alle vierkantjes in een enorme rechthoek naast elkaar: het waren welgeteld 13 rijen van 19 vierkantjes!


 


Hanne nam zeven rijen van losse vierkantjes mee naar huis en ik reed met zes rijen huiswaarts. Ons doel: allebei een halve deken formeren.



Kijk, dit is mijn helft van de deken geworden.



En dit is die van Hanne. Halverwege het deken-project zagen we elkaar in Hanne's studentenstad en kon ik hem snel even op de foto zetten.





In haar kamer kon ik het niet laten om de leuke, hippe, vintage spulletjes te fotograferen die ik er tegenkwam.  In deze unieke omgeving zal haar zelfgemaakte deken een mooie aanvulling zijn.




Trouwens, ook in mijn huis misstaat hij niet; overal waar ik hem neer leg mixt hij moeiteloos met de omgeving. Mmm, afstand doen zal niet makkelijk zijn!



Hier vind je alle informatie over deze plaid (patroon, materiaalinfo en wijze van aan elkaar haken). 
De enige foto die nog mist is natuurlijk die waarop beide delen aan elkaar zijn gehaakt; die houden jullie van me te goed!



14 opmerkingen:

Angeline zei

Hanne's plaid is inderdaad een plaatje!

Angélique zei

Wauw! Knap werk!
Wat een pracht plaid!

Fijne Paasdagen!

Unknown zei

Hij is zeer mooi! leuke kleur ook!

Knillie Bears zei

wat een ontzettend mooi plaid zeg prachtig!

Hobbyrita zei

Dat is echt wel een titanenwerkje geweest! Maar met een supermooi resultaat, dat moet gezegd worden. Als de 2 delen nu nog eens samen geraken is alles compleet :)
Groetjes, rita.

marmarel zei

Wauw knap hoor, pas kunnen haken en dan al gelijk een sprei maken! Een prachtige naturel-kleur.

Vlijtige Lies zei

Wat een samenwerking!! Erg leuk zeg. En ik ben ook wel van de kleurtjes maar ik vind deze sprei toch echt prachtig geworden!! Complimenten voor jullie beide!!

Miriam de Vries zei

Wat is hij mooi geworden!!!! Echt prachtig!! En leuk patroontje.
Ben zelf met een soortgelijke sprei bezig, wat een werk! (ik ben er nog lang niet).
En leuk dat jullie zo samengewerkt hebben.

Ik heb zelf ook leren haken (via Youtube;) 2 jaar geleden, verslavend he?!
Je bent welkom om eens te kijken op mijn blog, over haken & meer.

Groetjes en fijne tweede paasdag,

Miriam
't Bezige Bijtje

Miriam de Vries zei

En leuk blognaam trouwens! Heb me zojuist aangemeld als volger.

Groetjes, Miriam

by Ieke zei

Wat een supermooie plaid! Weer eentje erbij voor op het lijstje!

ByRinske zei

Supermooi, zeker in deze kleur!

Pammy Sue zei

I love your cream colored blanket made of squares. It is beautiful made from such simple squares. But altogether they make something so pretty! Your Snoopy makes me smile too. :)

Jolanda zei

Wat een mooi plaid zeg. En een leuke blog heb je, ik ga je volgen. Groetjes Jolanda

Unknown zei

Is ie ooit echt helemaal af gekomen?
Mooi is ie wel!

Groetjes,
Marian