donderdag 3 mei 2012

Een dekentje voor Eva.




Laatst werd me gevraagd of ik opnieuw een dekentje op
bestelling wilde breien; nu voor een pasgeboren meisje
met de mooie naam Eva. Dat wilde ik wel.



Met warmere temperaturen in het vooruitzicht, gebruikte
ik dit keer geen wol als materiaal, maar katoen;
fijn voor in de zomer.




Het was leuk om te doen, maar o wat heb ik
avonden en avonden zitten breien op de bank.
Dit garen was twee keer zo dun als de vorige
dekentjes!



Hoe deden die dames van vroeger dat toch?
Breien gaat toch van tiktiktiktiktik?!
Bij mij gaat het van tik..tik..tik..tik.



Maar ik wist; de aanhouder wint, en zo breide ik gestaag 
door. En wat denk je? Uiteindelijk was het dekentje klaar;
ik kon het bijna niet geloven.

Ik maakte er een labeltje bij, volgens deze methode.




En hing er een zelf gestempeld medaillon aan,
van klei. Een idee wat ik heb opgepikt uit het
boek 'Eline's Huis'.



En zo werd het dekentje geschikt voor aflevering aan
de vriendin van de moeder van de kleine Eva.

&

Nog even de gareninfo: het garen is van Phildar en heet Aviso
(60% katoen en 40% acryl). Ik heb het gebreid op naald nr. 5,5.
Voor dit dekentje had ik 6,5 bolletje nodig.

Het patroon is afkomstig van Drops; vrij eenvoudig
gebreid met eromheen een gehaakt randje;
kortom, een prima project voor een beginnende breister!


*********************************************



Van de weeromstuit had ik erge behoefte tot het haken 
van een amigurumi; Lekker overzichtelijk, snel af en 
altijd schattig. Wat gaat dit worden, vraag je je misschien af?

Daarover later meer! ( jullie mogen raden)

15 opmerkingen:

Vlijtige Lies zei

Het dekentje is echt heel erg mooi geworden!! en je werk in wording...een girafje? succes!

Angélique zei

Volgens mij ben je Amineko aan het haken ;-)

Wat zal het kleine meisje heerlijk slapen onder zo'n dekentje dat met zoveel liefde is gebreid!

Gea zei

wat een leuk dekentje
en die leuke labels maken het helemaal af, super!!

Miriam zei

Wat een allerliefst dekentje zeg, en dat klei medaillon maakt het helemaal een bijzonder geschenk!

Groetjes
Miriam

Saar en Mien zei

Mooi hoor, het dekentje en ik denk dat je een poekie gaat maken:)

Eveline zei

volgens mij ook Amineko!! ik ben er ook aan bezig. Heb al een hoofd, lijf en één poot. Snel een tweede poot maken! Eerste keer dat ik me aan zoiets waag.
Dekentjes zijn echt heel mooi. Zo'n groot project durf ik nog niet aan. Misschien later 'als nummer twee onderweg is'....

Ann zei

Prachtig dekentje en het label en het medaillon is eveneens super !

Ann zei

Hallo, ik heb een award voor je op m'n blog,

gr Ann

Anoniem zei

Ziet er prachtig uit! mag ik vragen hoeveel bolletjes je voor 1 dekentje gebruikt?

Krista zei

Ik denk ook dat het een poekie is, ben benieuwd hoe bij wordt!

Struinkunst by Lisette zei

Hoi, voor het eerst hier; leuk blog heb je zeg! Ik kwam dit mooie patroon (http://vanliesbeth.blogspot.nl/2012/04/gehaakt-nopjes-kussen.html) tegen met de vermelding dat ik het patroon bij jou kan opvragen, klopt dat? Zou super zijn. Dankje!

Journaal Rozendaal zei

Bij het zoeken op internet kwam ik jou mooie dekent tegen. Ik had al precies zo een zelfde deken gebreid en wil ook graag een labeltje er aan maken. Je hebt er een link bij gezet maar die is nu wat verouderd. Kun je me vertellen hoe je dit hebt gedaan?
Groetjes, Marion

Unknown zei

Heel mooi ....

Dream Owl zei

Ik wind het heel mooi .... Die kleur wind ik ook prachtig .

Muhammad Ali zei

Reply · 21h
Rizwan Ali
badge icon
Author
Imran Shehzad 03046101868
Contect me