donderdag 27 januari 2011

Het dekentje is af!


Heerlijk, mijn eerste grote project is afgerond. En…het is nog koud genoeg om de open haard aan te steken, op de bank een dekentje over me heen te trekken, en met een warme (green gate!) cup met cappuccino in de hand een goed boek te lezen!


Toen mijn oudste zoon geboren werd, kregen wij een gehaakte Kikker toegestuurd. Een erg leuk kado vond ik toen. Nu ik aan het haken ben gegaan, vind ik hem nog leuker.Ik ben bezig de dame te contacten die Kikker zo lief voor ons heeft gehaakt. Mocht zij het patroon nog hebben, dan zal ik hier een link plaatsen.

Naschrift: Ik heb inmiddels het patroon gekregen! Voor de liefhebbers, mail me op nelleke@petit-company.nl. Dan stuur ik je de pdf-versie toe.
 

Oorspronkelijk wilde ik de plaid van Granny Squares haken. Uiteindelijk koos ik toch voor een wat gematigder patroon. De proefjes van de squares heb ik nog en ik denk dat ik er een nieuw werkstuk van maak, met dit krukje van Jut & Jul in de hoofdrol.


19 opmerkingen:

vicarno's mama zei

een prachtige deken!!! (heel mooi van kleur ook)
Ik heb er sinds 't weekend ook eentje af, en da's zo genieten!!

Anoniem zei

Wat een geweldige deken. Ik vind deze minstens zo mooi als eentje met granny squares!
Mag ik vragen of je hier een patroon van hebt?

Groetjes Harriët

Margreet zei

Lijkt me een heerlijk warme deken, mooie kleuren, staat erg gezellig zo :-)

groetjes van Margreet

Jann-will zei

Lekkere deken, geweldige kikker!

Miss Ebz zei

Wat een mooie deken! Prachtig patroon! Veel keuvel-plezier ermee :-)
Groet, Esther

Els zei

Oh zo mooi!
Ik las eerder dat het uit het boek "eenvoudig haken" van Erika Knight komt. Waar is dat nog te verkrijgen?

Nelleke zei

Dag Els,

Het boek Eenvoudig Haken van Erika Knight had ik van de bieb. Ik weet eigenlijk niet of het nog te koop is.

*********************************

Harriet, het patroon van de deken zal ik binnenkort op de site zetten.

Groetjes en bedankt voor jullie leuke reacties! Nelleke

Manja A. zei

Hallo, du machst sehr schöne Häkelarbeiten!
LG aus Deutschland, *Manja*

Marjo zei

Prachtige kleuren van de deken ....ik heb sinds dit weekend mijn eigen blog...na uuuuren zwoegen,altijd welkom !

Lalalizzie zei

Wat mooi, hij ziet er zo zalig warm uit!

Harriët zei

Hoi,

Ik heb het boek ondertussen ook via de bieb. Heb hem gevonden. Staan leuke dingen in.
Maar heb jij nu één kleur meegebruikt dan in het boek stond.

Ik weet al van welke wol ik hem wil gaan maken, nu nog wachten totdat de winkel open gaat en ik ga ook beginnen.

Groetjes Harriët

Nelleke zei

Hoi Harriet,
Ik heb inderdaad een kleur meer gebruikt. Ik heb het idee van de deken uit het boek van Erica Knight gebruikt en dat een beetje aangepast aan mijn eigen wensen.

Veel haakplezier en succes!

Nelleke

Maaike zei

Wat een waanzinnig mooie deken heb je gehaakt! Echt prachtig, die kleuren... ik geniet mee met de cappuccino en het goede boek, haha.
liefs van Maaike

Miriam zei

Prachtige blanket!!
Mocht je ooit het boek van Erica Knight ergens tegenkomen....Graag!! Het is in de winkel nl niet meer te krijgen helaas.
Maar wat is dat haken verslavend he'..
Lieve groet, Miriam

Anoniem zei

Hallo,

Je hebt me geinspireerd. Ik ben ook begonnen aan de deken. Heb nu de eerste twee stroken klaar. Kun je me vertellen hoe jij de stroken (onzichtbaar) aan elkaar hebt gemaakt? Genaaid of gehaakt?
Ik hoor graag van je!

Vriendelijke groet,
Robine

Nelleke zei

Hoi Robine,

Ik had ze destijds eerst met een dubbele draad onzichtbaar aan elkaar genaaid. Maar helaas, onze jongetjes gebruikten hem vaak als dekentje oor bij de t en daar was een steviger verbinding oor nodig. De naden lieten nl los.
Toen heb ik met het donkerste draad de stroken aan elkaar gehaakt met vasten. Ik vind het wat minder sjiek staan, maar het is niet meer los te krijgen!

Succes!

Anoniem zei

Hoi Nelleke,

Dank je wel voor je reactie!
Ik denk dat ik em ook met vasten aan elkaar ga maken, heb nl een vierjarig mannetje rondlopen die niet zo voorzichtig is :-). Erg leuk project, tnx voor de inspiratie!

Groetjes, Robine

Sabine zei

Hoi Nelleke,

Wat een gave deken! Deze deken zou ik graag willen haken, ik lees dat je het patroon op de site het gezet, ik kan het alleen helaas niet vinden. Heb je het patroon nog?

Groetjes Sabine

Nelleke zei

Hoi Sabine, ik kan het je toe mailen. Mail maar even naar: nelleke@petit-company.nl